Prowadzimy transfer
psychologii do biznesu

Aktualności

Kreowanie wartości dodanej, czyli jak wyjść poza cenę w sprzedaży?
Co trzeba zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurencji? Potrzebujemy nie tylko atrakcyjnego produktu i innowacyjnych metod pozyskiwania Klientów. W kontekście ilości ofert, które docierają do Klienta, czynnikiem decydującym o wyborze usług odgrywa niepowtarzalna wartość dodana...
więcej

Dlaczego warto wdrażać CRM w dziale handlowym?
Charakterystyczną dla realiów w dziale handlowym jest sytuacja, w której oprócz umiejętności handlowych i wiedzy produktowej, kluczową kompetencją stają się zdolności zapanowania nad informacjami, które nieustannie płyną strumieniami z wielu stron i co chwilę ulegają zmianom.
więcej

ARYTKUŁ ŚWIĄTECZNY: Kilka słów o sztuce robienia prezentów.
Zbliża się ostateczny moment na zakupienie prezentów. Jeśli jesteś jedną z wielu osób, która robi to na ostatnią chwilę...
więcej

Jak motywować pracowników bez dodatkowych kosztów? Techniki motywowania pracowników do pracy.

Najważniejsze w pracy menedżera, jeśli mówimy o motywowaniu, jest to... aby nie demotywować pracowników. Żadne techniki motywacji nie będą skuteczne, jeśli nie zagwarantuje się podstawowych czynników wpływających na jakość, efektywność i zadowolenie z pracy pracowników. W artykule przedstawię kilka łatwych, bez kosztowych sposobów na zwiększenie motywacji pracowników.

Motywuj przy każdej sposobności.

Jako menedżer nie możesz wziąć urlopu od motywowania pracowników. Niezauważanie i niedocenianie wkładu pracownika powoduje spadek zadowolenia, zaangażowania i ograniczenie kreatywności w pracy. Po pewnym czasie w głowie pracownika pojawia się myśl: „nie ma się po co starać i tak nikt nie zauważa mojej pracy”. Sygnał ten jest oznaką frustracji i braku satysfakcji, a przede wszystkim, potężnej siły ograniczającej efektywność pracownika.

Rada w tym zakresie jest bardzo prosta: ZACZNIJ ZAUWAŻAĆ SUKCESY I PORAŻKI PRACOWNIKA. Rozmawiaj z pracownikiem o jego pracy przy każdej sposobności. Pokazuj, że doceniasz i interesujesz się pracą swojego zespołu. Dla wielu z nich obojętność szefa jest sygnałem interpretowanym w prosty sposób: „Moja praca nie jest ważna”.

Zachęcam Cię do wykonania pewnego eksperymentu. Pomyśl o pierwszym pracowniku, który przyjdzie Tobie do głowy i odpowiedz na poniższe pytania:

  1. Kiedy ostatnio z nim rozmawiałeś o jego pracy: dzisiaj, wczoraj, tydzień temu, miesiąc?
  2. Kiedy w ostatnim czasie przekazałeś mu ważne wskazówki dla jego pracy?
  3. Skąd wiesz, że jest efektywny w tym co robi?
  4. Jakie zadania ma do wykonania i czy jest jakieś niebezpieczeństwo niedotrzymania terminów?
  5. Z jakimi trudnościami spotyka się w swojej pracy?
  6. Co może zrobić, aby poradzić sobie z trudnościami?\
  7. Jak Ty możesz mu pomóc?

I jak poszło? Być może uświadomiłeś sobie właśnie, że zaniedbałeś relacje ze swoimi pracownikami, jeśli tak, to mam dla Ciebie kilka praktycznych rad:

  • Po pierwsze: jak zlecisz zadanie, monitoruj jego wykonanie, pytając pracownika jak mu idzie, czy nie ma jakichś trudności. Nie czekaj do samego końca ze sprawdzaniem zadań.
  • Po drugie: możesz poprosić o raport z działań lub spotykać się na omówienie problemów.
  • Po trzecie: możesz wysłać motywującego maila lub nawet sms.
  • Po czwarte: kiedy zauważysz pożądane zachowanie lub postawę, podejdź podziękuj, pogratuluj.
  • Po piąte: z każdym pracownikiem porozmawiaj codziennie, chociaż minutę.
  • Po szóste: zauważaj w jakim nastroju jest pracownik – pokaż zrozumienie dla jego emocji.
  • Po siódme: pochwal go przy kliencie lub innych pracownikach.
  • Po ósme: zawsze dziękuj za ponadprogramowy wkład i dodatkowy wysiłek.
  • Po dziewiąte: kiedy pracownik wejdzie do twego biura, oderwij się od pracy i skieruj wzrok na niego.
  • Po dziesiąte: zauważaj profesjonalizm, kreatywność i inicjatywę, nawet jeśli nie przynosi zamierzonych efektów.
  • Po jedenaste: nawet jeśli masz złe wieści do przekazania, zacznij od docenienia i podziękowania za wkład pracy.
  • Po dwunaste: jeśli pracownik ma problem, pytaj jak możesz mu pomóc.
  • Po trzynaste: w sprawach dotyczących pracowników, pytaj ich o zdanie, zawsze kiedy masz taką możliwość.
  • Po czternaste: czasami nic nie musisz mówić, wystarczy, że nie będziesz przerywał i wysłuchasz tego co ma do powiedzenia pracownik...
  • Po piętnaste: pokazuj, że masz zaufanie do kompetencji pracownika (jeśli je naprawdę masz).

Tutaj się zatrzymam. Można by wskazać jeszcze więcej sposobów, ale jeśli zaczniesz stosować te, które wymieniłem, zobaczysz jak w krótkim czasie zbudujesz lepszą atmosferę w zespole którym zarządzasz. Czasem małe gesty czynią wielkich przyjaciół. Naprawdę warto. (czytaj także)

Czytaj także:

Nasza oferta:

Maciej Sasin

trener, konsultant ds. szkoleń
Przedruk za zgodą i wiedzą autora



wstecz

ARK @ facebook
ARK @ google+
X
Na naszej stronie stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień
dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.