To kompleksowa dawka praktycznej wiedzy z zakresu budowania i rozwoju małych i średnich biznesów.
Po tę pozycję powinien sięgnąć każdy, komu zależy na innowacyjnym i jednocześnie zdroworozsądkowym podejściu do zakładania i rozwijania firmy. Znajdziesz w nim przydatne koncepcje i inspirujące case study ze świata biznesu. Wspieraj swoją skuteczność i efektywność swojego przedsiębiorstwa, bez obawy, że zwariujesz od ilości spraw i obowiązków.
Firmy takie jak Apple, Google czy Disney zaczynały swoją historię w garażu, a obecnie są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych marek. Również ja przeszedłem, a w zasadzie stale przemierzam trasę od pierwszej myśli o własnym biznesie po sprawnie działającą firmę. To droga wyboista, na której pojawia się wiele kryzysów i kilka trzęsień ziemi – ale to tylko jedna strona medalu.
Po drugiej znajdują się osiągnięte cele, wyniki finansowe i co równie istotne – realizowane pasje i wykorzystywane talenty. W książce Jak rozwijać firmę i nie zwariować – poradnik dla przedsiębiorców z małych i średnich firm zawarłem wszystkie zagadnienia teoretyczne, sprawdzone metody i techniki, a także gotowe do użycia narzędzia, które pozwolą Ci czuć się pewnie w roli przedsiębiorcy i managera swojego własnego biznesu.
To najbardziej skondensowana książka o budowaniu firmy, jaką czytałem. Jeśli szukasz instrukcji, jak stworzyć dobrze działający biznes, który będzie nie tylko efektowny, ale również efektywny, to jest pozycja dla Ciebie. Przypomina mi to Survival Guide, w którym jest jasno i konkretnie napisane, co należy robić, aby przetrwać. Przetrwać w świecie biznesu. Ilość wiedzy, jaką autor zawarł w tej publikacji, starczyłaby spokojnie na 10 tytułów. Dzięki temu wraz ze wzrostem Waszych firm będziecie wracać do poszczególnych rozdziałów, by dowiedzieć się „co teraz zrobić?”. Z Maciejem poznałem się w trakcie jednej z debat biznesowych i od razu go polubiłem. Ma otwarty umysł, ale nie zapomina o tych twardych podstawach, na których powinna być zbudowana dobrze prosperująca firma. A jest to szczególnie ważne i jest Macieja wyróżnikiem, jeśli chodzi o doradztwo. Wielu mówi: Sprzedaż jest najważniejsza! Marketing jest najważniejszy! To nieprawda! Aby firma mogła być działającym samodzielnie organizmem – wszystko jest ważne! Książkę polecam. Tak jak napisałem na początku, pomimo przeczytania setek książek o biznesie, tę uważam za najbardziej skondensowaną i konkretną.
Paweł Korycki, wiceprezes, konsultant biznesowy, SprzedajFirme.com
W natłoku zadań ważne sprawy często umykają nawet doświadczonym przedsiębiorcom lub seryjnym założycielom firm. Ich niedopilnowanie może znacząco zmniejszyć skuteczność Waszego działania. Maciej Sasin swoją książką przypomina o istotnych lub pożytecznych rzeczach, o których warto pamiętać, prowadząc firmę. To kolejna książka Macieja, którą po prostu warto mieć pod ręką i regularnie po nią sięgać – po wiedzę, inspirujące przykłady i ćwiczenia wzmacniające Twoją sprawność. I może tak jak ja parę razy pomyślicie sobie: „Bardzo szkoda, że wcześniej o tym nie wiedziałem, bo wtedy nie popełniłbym fuckupu…”. Bierzcie ją i często do niej zaglądajcie!
Jarek Łojewski, Prezes Fundacji Dobra Porażka
Przewodnik „Jak mądrze rozwijać firmę i nie zwariować?” to kompendium wiedzy o prowadzeniu przedsiębiorstwa, z którego mogą korzystać nie tylko przedsiębiorcy. Dzięki zwięzłości i konkretności opisów różnorodnych zagadnień dotyczących zarządzania firmą, zamieszczonym poradom i wskazówkom można szybko pozyskać potrzebną wiedzę. Poradnika można używać, studiując po kolei każdy rozdział, ale także wybrać interesujące nas w danej chwili zagadnienie i ułożyć na tej podstawie plan działania służący do rozwiązania problemu. Jednolita i przejrzysta struktura opracowania sprawia, że czytelnik ma szansę szybko przyswoić sobie podane treści oraz zastosować je w praktyce. Służą temu liczne narzędzia, jak ankiety, checklisty, modele i wskazówki, które dzięki zebraniu w jednym miejscu stanowią praktyczny przewodnik po meandrach biznesu.
Dr Maria Adamska, redaktor naczelna Magazynu Firm Rodzinnych RELACJE, doradca, trener biznesu, coach
Prawdziwym jednorożcem (sic!) wśród małych i średnich przedsiębiorstw jest ten, kto posiada strategię i rozwija swój biznes w sposób świadomy. To znaczy: rozumie swoją rolę jako lidera organizacji, efektywnie zarządza swoją codziennością, rozumie pracowników i otoczenie, do którego dostosowuje swoje przedsiębiorstwo. Oto książka Macieja, a przy tym recepta na to, abyśmy częściej mogli spotykać małe i średnie jednorożce.
Dr Bartosz Filip Malinowski, strateg, konsultant
Książka „Jak m rozwijać firmę i nie zwariować? Przewodnik dla przedsiębiorców z małych i średnich firm” to już jak sam tytuł sugeruje – przewodnik, ale i niezbędnik do efektywnego prowadzenia firmy czy też działu firmy. Autor w sposób usystematyzowany dostarcza narzędzi, które w trakcie budowania firmy są istotne i niezbędne. Wartością dodaną jest w tym przypadku doskonały podział treści, po które mogę sięgnąć gdy mierzę się w firmie z konkretnym problemem. Z mojej perspektywy autor wypełnia też niszę rynkową, gdyż treści tej książki ukierunkowane są na odbiorcę – przedsiębiorcę w segmencie MŚP, a lektur rozwojowych skierowanych do tej grupy zawodowej na polskim rynku wydawniczym nie ma zbyt wiele. Po przeczytaniu tej pozycji mam poczucie, że autor spojrzał na firmę holistycznie, nie ograniczając jej analizowania do powszechnych obszarów działania typu misja-wizja, ale sięgnął po własne najlepsze doświadczenia, którymi ta książka jest przesiąknięta. Lektura obowiązkowa dla każdego przedsiębiorcy i menedżera.
Paweł Muzyczyszyn – autor podcastu CEL_NA SPRZEDAŻ przedsiębiorca, konsultant, trener i coach
Pomagam firmom budować zaangażowanie pracowników. Specjalizuję się w zagadnieniach związanych z rozwojem organizacji: budowaniem zaangażowania pracowników, efektywnością pracy w organizacji i modelami skutecznej sprzedaży.
Od 15 lat buduję markę Akademia Rozwoju Kompetencji, z którą otrzymaliśmy w 2017 roku tytuł Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości nadawanego przez Poznań Biznes Partner.
Z wykształcenia jestem socjologiem, filozofem, absolwentem studiów podyplomowych psychologia w zarządzaniu na UAM w Poznaniu. Brałem udział w ponad 1000 godzin szkoleń z zakresu psychologii, coachingu, zarządzania, rekrutacji, sprzedaży.
Wszelkie prawa zastrzeżone Maciej Sasin
Bądź na bieżąco, zapisz się do bezpłatnego newslettera