Specjaliści Forbes określili kilka kluczowych wyzwań, przed którymi stają firmy w 2023 roku. Do największych z nich należy inflacja i spowolnienie gospodarcze, które dotyka wielu segmentów rynku. Kolejną trudnością, na którą muszą przygotować się organizacje, są rosnące oczekiwania klientów oraz digitalizujący się proces sprzedaży. Eksperci zwracają również uwagę na przyspieszoną transformację cyfrową, która już teraz wpływa na nasze biznesy i wymusza dostosowanie się do nowych norm funkcjonowania. Kolejnym obszarem, który w roku 2023 będzie wymagał szczególnej uwagi od pracodawców i przedsiębiorców, jest konieczność budowania zrównoważonego rozwoju organizacji i efektywnego zarządzania jej zasobami.
W oparciu o te wyzwania przygotowaliśmy propozycje najciekawszych szkoleń, które mogą pomóc twojej firmie wejść na wyższy poziom funkcjonowania i poradzić sobie z wyzwaniami.
Szkolenia wspierające w czasach kryzysu:
Rok 2023 przyniósł wielu branżom i firmom zmiany, na które należało się szybko przygotować. Wśród wyzwań można wymienić tu inflację, zmiany podatkowe, nowe regulacje oraz rosnące oczekiwania klientów. Aby poradzić sobie z tymi zawirowaniami, warto zadbać o dwa kluczowe aspekty podczas kryzysu, czyli kanały sprzedaży i wzmocnienie kadry managerskiej. Szkolenia, które proponujemy to:
Sprzedaż B2B
Współcześni klienci i kontrahenci wymagają zupełnie innego podejścia, niż jeszcze parę lat temu. Zależy im na bardziej konsultacyjnym podejściu i pozytywnych doświadczeniach w procesie zakupowym. Szkolenie, które proponujemy w obszarze sprzedaży B2B ma na celu ugruntowanie posiadanej wiedzy o sprzedaży, jak również kształtowanie postawy mającej na celu budowanie wartościowych relacji z partnerami biznesowymi.
Do kogo kierowane jest to szkolenie? Ten zakres tematyczny przyda się szczególnie pracownikom działów handlowych, menadżerom zespołów sprzedażowych, właścicielom firm działającym w segmencie B2B, a także przedsiębiorcom oferującym rozwiązania dla biznesu.
Zakres szkolenia ustalany jest indywidualnie, w oparciu o potrzeby twojej firmy. Na pewno znajdą się w nim elementy związane z budowaniem trwałych relacji biznesowych w segmencie B2B, badaniem potrzeb, odpowiednią i skuteczną argumentacją oraz odpowiadaniem na wątpliwości klientów.
Szkolenie biznesowe ze sprzedaży B2B z pewnością pozwoli znaleźć odpowiedzi na pytanie o to, jak można dodać większą wartość naszym klientom i zadbać o ich doświadczenia.
Zarządzanie dla managerów
Ostatnie lata pokazały, że to właśnie managerowie okazali się największym motorem wprowadzania zmian do organizacji. W czasie kryzysu to oni są łącznikiem między strategicznymi decyzjami zarządu, a pracownikami, ich doświadczeniami i potrzebami. Firmy, które chcą elastycznie reagować na zawirowania rynku, powinny inwestować w szkolenia dla managerów, które wzmocnią ich umiejętności.
Jakie kompetencje powinien rozwijać manager? Po pierwsze jest to zdolność do delegowania zadań i zarządzania zespołem. Chodzi tu m.in. o budowanie zaangażowania, motywowanie, planowanie i organizację pracy wszystkich pracowników, a także umiejętność tworzenia zdrowych relacji opartych na zaufaniu.
Szkolenia biznesowe dla managerów pomagają im poznać najnowsze teorie związane z kierowaniem ludźmi, a także praktyczne narzędzia, które mogą oni wykorzystywać w swojej pracy. Oprócz standardowych szkoleń warto pomyśleć o bardziej zaawansowanych metodach rozwoju takich jak coaching, czy mentoring.
Szkolenia pomagające zwiększyć efektywność:
W 2023 roku warto postawić na szkolenia związane z podnoszeniem efektywności oraz komunikacją w firmie. Pozwoli to zmierzyć się z wyzwaniami związanymi z rozwojem nowych technologii, pracą zdalną oraz koniecznością rozwijania pracowników i organizacji. W tym roku rekomendujemy szkolenia z zakresu:
ESP – Efektywny system pracy
Szkolenia z efektywnego systemu pracy pozwalają lepiej zarządzać swoimi zadaniami, zasobami i czasem. Każdy pracownik, bez względu na stanowisko, które piastuje, ma ograniczoną ilość energii. Dobrze zarządzanie nią pozwoli zwiększyć skuteczność swoich działań, a także wypracować odpowiedni work-life balance.
W Akademii Rozwoju Kompetencji szkolenia z efektywności są organizowane w oparciu o autorską metodę budowania skuteczności osobistej – ESP. W jej zakres wchodzi m.in. optymalizacja czasu pracy, budowanie postawy proaktywnej. wprowadzenie narzędzi IT do swojego rytmu działania, techniki wspierające utrzymywanie uwagi, a także trenowanie dobrych nawyków.
Co zyskujesz dzięki szkoleniu? Po pierwsze i najważniejsze – wypracujesz swój indywidualny system pracy, który pozwala osiągnąć efektywność. Zwiększasz swoją motywację do pracy oraz satysfakcję po jej wykonaniu. Zyskujesz dodatkowy czas na regeneracje lub naukę, Poprawiasz wyniki swojej pracy.
To szkolenie może być dopasowane do charakteru twojej pracy i uwzględniać stworzenie efektywnego systemu pracy w formie zdalnej oraz klasycznej.
Komunikacja i efektywność w firmie
Śmiało można powiedzieć, że to właśnie na rozwoju kompetencji społecznych opiera się współczesny biznes, a umiejętność skutecznego komunikowania się z innymi jest obecnie jedną z najbardziej pożądanych na rynku.
Jak podkreślają specjaliści HR i rekruterzy – kompetencji twardych prędzej czy później można się nauczy na kursach. Jednak, gdy ktoś nie potrafi się klarownie komunikować i współpracować z innymi, dużo trudniej będzie mu posiąść tę umiejętność od zera.
Właśnie dlatego rekomendujemy szkolenia biznesowe z zakresu polepszania komunikacji w organizacji. Głównymi korzyściami tego procesu rozwojowego są: polepszenie jakości relacji interpersonalnych w miejscu pracy, lepszy przepływ danych, który przekłada się na podejmowanie trafniejszych decyzji, mniejsza ilość błędów popełnianych przez pracowników, a także budowanie bezpieczeństwa psychologicznego osób zatrudnionych w firmie.