Zasady postępowania dla efektywnego managera

Zasady postępowania dla efektywnego menadżera pozwalają na usystematyzowanie pracy oraz lepszą współpracę z zespołem. Postanowiliśmy zamieścić  najważniejsze wskazówki, które wskazują jakie kompetencje powinieneś doskonalić.

 

Doskonal kompetencje, które pozwolą ci na sprawne kierowanie zespołem

Nastawienie na realizowany cel

Manager jest odpowiedzialny za realizowanie celów wyznaczonych przez strategię organizacji. Jego zadaniem jest kierowaniem zespołem w taki sposób, aby zagwarantować wysoką jakość, efektywność i wydajność procesów pracy i usług.

Nastawienie na przejrzyste relacje w zespole

Aby zrealizować ten cel w zespole musi być położony nacisk na klarowne, jasne role. Każdy w zespole powinien znać swoje zadania i robić wszystko, aby przyczynić się do sukcesu końcowego, nie zapominając o wspieraniu współpracowników w pojawiających się trudnościach.

Efektywna komunikacja z pracownikami

Efektywna komunikacja w zespole i pomiędzy zespołami jest konieczna do osiągnięcia wspólnego sukcesu. Do pracowników powinny być kierowane, jasne i jednoznaczne komunikaty, które nie będą doprowadzały do domysłów, błędów w działaniu, czy podejmowaniu decyzji.

Szkolenie Zarządzanie zespołem

Doskonalenie procesów pracy

Oprócz codziennej dbałości o relacje i wyniki zespołu, manager powinien dbać również o doskonalenie procesów pracy, poszukiwanie usprawnień i wdrażanie zmian. Do tego samego powinien zachęcać zespół.

Nastawienie na realizację długofalowych celów

Manager powinien mieć na uwadze fakt, że realizuje długofalową strategię firmy, a jakość pracy zespołu przekłada się na relacje z Klientami i ich utrzymanie. Ostatecznym celem każdej firmy, jest: zadowolenie Klienta, zaspokojenie potrzeb pracowników i wypracowanie zysku dla właściciela.

Szkolenie: Zarządzanie przez cele i wskaźniki

Konsekwencja w postępowaniu

Wszystko jest możliwe do osiągnięcia, jeśli manager wykazuje się konsekwencją w postępowaniu i działaniu. Konsekwencja pomaga w realizacji celów, ale również w budowaniu jasnych zasad i poczucia bezpieczeństwa wśród pracowników.

Budowanie zaangażowania pracowników

Trzeba także pamiętać, że manager sam wszystkiego nie zrobi i nie wymyśli. Potrzebuje zatem otwartych i kreatywnych pracowników, którzy wspólnie będą pracować na wynik zespołu i swoim zaangażowaniem i lojalnością zmierzać w jednym kierunku.

Zapraszamy do lektury fragmentu  książki Budowanie zaangażowania

Maciej Sasin
trener, coach, konsultant rozwoju organizacji
Akademia Rozwoju Kompetencji
Wszelkie prawa zastrzeżone. Przedruk za zgodą autora.

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!

NEWSLETTER

Zapisz się już dziś do naszego newsletter'a a otrzymasz darmowy fragment książki "Skuteczna sprzedaż. Model, który zwiększy Twoje zyski" autorstwa Macieja Sasina!

Send this to a friend