Mamy problem z komunikacją w firmie

problem-z-komunikacja-w-firmie

W wielu firmach (co pokazuje także nasze doświadczenie), brakuje uporządkowanych standardów działania, procesów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Problem dotyczy szczególnie tych, które przeszły szybki i intensywny progres.

Poszczególne działy organizacji skupione są tak bardzo na działaniu operacyjnym, iż zamiast współpracować, konkurują ze sobą, walcząc o wpływy i zasoby. Wynika to z dynamiki rozwoju: wydarzenia dzieją się tak szybko, że nie ma kiedy wyskoczyć z tego “błędnego koła” i zastanowić nad tym, co robimy, jak robimy i czy przynosi to nam zysk. Możemy ten stan przyrównać to chomika pędzącego w kołowrotku – cały czas biega, cały czas coś się dzieje. Gubimy odpowiedź na pytanie “dokąd nas to prowadzi?” Kluczowe kwestie, które są rozwiązania w tym temacie: słaba komunikacja w firmie/organizacji, spory w firmie, konflikty w firmie.

Rozwiązania:

  • Wspólnie wyeliminujemy operacyjne „wąskie gardła” organizacji i dopasujemy jej strukturę do nowych realiów,
  • Opracujemy bardziej efektywne standardy działania i kanały komunikacji,
  • Wyposażymy zespoły w narzędzia komunikacyjne, w tym m.in. prowadzenie uporządkowanych efektywnych i cyklicznych spotkań,
  • Wzmocnimy komunikację dwukierunkową i nauczymy wypracowywać rozwiązania przy różnicy zdań,

Efekty:

  • Obniżenie kosztów funkcjonowania firmy poprzez uporządkowanie pełnionych ról i procesów organizacyjnych,
  • Ograniczenie występowania sytuacji kryzysowych, obniżenie frustracji pracowników i klientów,
  • Zwiększenie koncentracji na zadaniach, a nie na sporach kompetencyjnych i personalnych,