P
Partnership
Buduj partnerską relację z Klientem
Dzwoniąc do Klienta buduj z nim partnerską relację. Unikaj wywyższania się z jednej strony,a z drugiej uniżoności i obniżania swojej pozycji.
R
Recognition
Dobrze przygotuj się do rozmowy
Zanim zaczniesz dzwonić poznaj swoją grupę docelową i potrzeby swojego Klienta. Poznaj słownictwo, ważne dla niego kwestie, potencjalne wątpliwości.
O
Opening words
Zadbaj
o mocne otwarcie
Pierwsze wrażenie możesz zrobić tylko raz. Przygotuj swoje pierwsze słowa w taki sposób, aby wzbudzić w Kliencie zaufanie, ciekawość i chęć do dalszej rozmowy.
C
Consider client’s perspective
Zwracaj uwagę
na aktualną
sytuację Klienta
Przez całą rozmowę miej wzgląd na swojego Klienta. Wyczuwaj jego temperament, nastrój, sytuację w której się znajduje – w ten sposób lepiej się z nim porozumiesz.
A
Assertiveness
Komunikuj się
asertywnie
Bądź asertywny, to znaczy ani uległy, ani agresywny. Masz prawo wykonać telefon do Klienta i zaoferowania mu swoich usług.
L
Listening & leading
Aktywnie słuchaj
i prowadź dialog
Najpierw badaj potrzeby, słuchaj, oceniaj sytuację a następnie przechodź do propozycji, które masz do zaoferowania na bazie zdobytych informacji.
L
Lively communication
Pracuj głosem,
aby zainteresować rozmówcę
Zadbaj o żywą, naturalną komunikację, która jednak nie osaczy Klienta.
T
Timing
Wybierz najlepszy czas na rozmowę
Uwzględniaj w swojej strategii moment, w którym można i warto dzwonić od chwil, w których warto się powstrzymać od telefonowania.
O
Open to the needs
Otwórz się
na potrzeby
Klienta
Otwartość na potrzeby Klientów powinna być osią twojego działania. W ten sposób ułatwisz sobie pracę, a Klientom dasz poczucie bezpieczeństwa w kontakcie.
O
Open doors
Zapewnij możliwość kontaktu
w przyszłości
Postaraj się otworzyć Klienta na przyszłą współpracę, nawet jeśli aktualnie nie ma potrzeby zakupowej.
L
Leave good impression
Zapewnij
możliwość kontaktu
w przyszłości
Zostaw po sobie dobre wrażenie. Zakończ rozmowę pozytywnie w taki sposób, abyś Ty lub ktoś inny z firmy nie miał obaw w ponownym kontakcie.
S
Start planning next contact
Zadbaj o miłe zakończenie rozmowy
Sporządź wartościową notatkę, dzięki której łatwo będzie nawiązać kontakt w przyszłości z tym Klientem.