Strategia aktywizacji sprzedaży PRO SELL TOOLS

Co to jest PRO SELL TOOLS?

Strategia aktywnej sprzedaży PRO SELL TOOLS™ to narzędzie łączące diagnozę strategii sprzedażowej firmy, oraz wyznaczenie działań rozwojowych pod kątem aktywizacji sprzedaży w firmie, uwzględniającej możliwości, potencjał i specyfikę branży.

Dlaczego warto?

Działania sprzedażowe są fundamentem istnienia firmy, która chce się rozwijać. Wiele firm nie wykorzystuje w pełni potencjału sprzedażowego we współpracy ze swoimi kontrahentami. Powodem tego jest brak odpowiedniej strategii i efektywnego przełożenia jej na działania operacyjne pracowników, które wykonywane systematycznie, przynoszą firmie wzrost przychodów.

Kiedy warto zastosować program?

  • Firma odnotowuje spadek sprzedaży
  • Zmienia się rynek, trzeba zareagować na zmianę
  • Firma chce wprowadzić nowe kanały sprzedaży do Klientów
  • Pracownicy nie wykorzystują potencjału zakupowego obecnych Klientów firmy
  • W firmie nie ma standardu obsługi Klienta nastawionego na aktywną sprzedaż

Etapy procesu:

  1. Ankieta diagnostyczna – samoocena polityki sprzedażowej w firmie.
  2. Rozmowy z kluczowymi pracownikami – modelowanie czynników sukcesu i kierunku oczekiwanych zmian.
  3. Przedstawienie i omówienie raportu.
  4. Wyznaczenie nowych kierunków działań (warsztat strategicznego rozwoju – opcjonalnie).
  5. Działania rozwojowe – przygotowanie organizacji do zmian: standardy, procedury, szkolenie pracowników, dostosowanie struktury firmy.
  6. Ewaluacja działań rozwojowych.

Korzyści:

  • Zwiększenie świadomości i zaangażowania pracowników w realizację celów sprzedażowych
  • Wykorzystanie potencjału sprzedażowego firmy
  • Wsparcie w zarządzaniu zmianą w organizacji

Czytaj więcej:

Strategia aktywnej sprzedaży – relacja z klientem
Strategia aktywnej sprzedaży – koncentracja na potrzebach klienta
Strategia aktywnej sprzedaży – mierzenie efektywności działań

Ciekawy? Pomożemy wdrożyć strategię aktywnej sprzedaży w Twojej firmie:

Zapoznaj się z naszą koncepcją doradztwa biznesowego:

Zrób przegląd firmy:

W celu zapoznania się z naszą ofertą, zapraszamy Państwa do kontaktu telefonicznego lub klikając na poniższy formularz zgłoszeniowy:

lub

P

Pain & pleasure

Rozpoznawanie
bólu klienta
i jego potrzeb

Planowanie, w jaki sposób odpowiemy na potrzeby klienta w procesie projektowania usługi i w zakresie zastosowania odpowiednich taktyk sprzedażowych. Wychodzimy od zrozumienia zadań, przed którymi stoi klient, a następnie w dopasowany sposób przedstawiamy wartość naszego rozwiązania.

R

Rise

Zwiększanie wartości zamówienia

Projektowanie działań aktywizujących sprzedaż, które pozwolą wykorzystać potencjał posiadanych produktów i klientów. Wśród nich można wskazać cross-selling, up-selling czy budowanie stopniowalnych wariantów oferty.

O

Open network

Budowanie sieci potencjalnych klientów

Określenie idealnego klienta i sposobów dotarcia do niego. Wybór kanałów optymalnego dotarcia do klientów, dzięki którym oszczędzamy czas i pieniądze.

S

Stay in touch

Utrzymywanie kontaktu
z klientem

Ustalenie, w jaki sposób, w jakim celu i jak często będziemy się kontaktować ze swoimi klientami. Utrzymywanie kontaktu z aktualnymi i potencjalnymi klientami zwiększa szanse na ponowny wybór naszej oferty.

E

Eliminate fear

Eliminowanie obaw klienta
w bezpośrednim kontakcie z firmą

Budowanie pozytywnych skojarzeń z firmą już w pierwszych pośrednich i bezpośrednich kontaktach. Klienci potrzebują przekonania i dowodów, że firma,
z której usług chcą skorzystać, jest godna zaufania.

L

Lack of risk

Ograniczanie ryzyka wynikającego
z dokonania zakupu

Ułatwianie podejmowania decyzji klientom po zapoznaniu się z ofertą i ograniczanie poczucia ryzyka, które towarzyszy im w końcowej fazie zakupów.

L

Loyalty building

Budowanie lojalności klienta

Zaprojektowanie działań, które przyczynią się do prawdziwej lojalności klientów, opartej na jakości dostarczonych usług. Dostarczanie wartości, dla której trudno znaleźć alternatywę.

T

Timing

Wyczucie czasu, w którym klient będzie dokonywał zakupu

Dopasowanie aktywności sprzedażowej do sposobu podejmowania decyzji przez klientów i ich potrzeb, z uwzględnieniem sezonowości.

O

Organized in system

Organizacja sprzedaży

Zbudowanie spójnego systemu sprzedaży, który uwzględnia procesy zarządzania sprzedawcami i ich wiedzą produktową, system motywacyjny i monitorowanie aktywności sprzedażowych.

O

Open minded

Otwartość na klienta
i innowacje produktowe

Skuteczna sprzedaż powinna opierać się na podążaniu za potrzebami klientów i na ich kreowaniu. Otwartość na nowe sposoby dostarczania wartości powinna być wpisana w zadania firmy, aby nie stracić kontaktu z rynkiem.

L

Long time distance

Myślenie
w kategoriach długofalowych

Myślenie o sprzedaży w sposób długoterminowy, czyli taki, który daje obopólne korzyści firmie i jej klientom, a jednocześnie oparty jest na etycznych zasadach.

S

Service

Dobra obsługa
w trakcie sprzedaży
i po niej

Ustalenie standardów obsługi posprzedażowej, dzięki którym wszelkie niedociągnięcia w procesie sprzedaży i samym produkcie zostaną zniwelowane, a klienci będą mieli poczucie, że firma potrafi wziąć odpowiedzialność za swoje działania i produkty.

Wszystkie treści materiały oraz elementy graficzne umieszczone w tym serwisie są własnością naszej firmy. Są chronione prawem autorskim, które przysługuje firmie Akademia Rozwoju Kompetencji Maciej Sasin.

Newsletter

Bądź na bieżąco, zapisz się do bezpłatnego newslettera