Co to jest PRO SELL TOOLS?
Strategia aktywnej sprzedaży PRO SELL TOOLS™ to narzędzie łączące diagnozę strategii sprzedażowej firmy, oraz wyznaczenie działań rozwojowych pod kątem aktywizacji sprzedaży w firmie, uwzględniającej możliwości, potencjał i specyfikę branży.
Dlaczego warto?
Działania sprzedażowe są fundamentem istnienia firmy, która chce się rozwijać. Wiele firm nie wykorzystuje w pełni potencjału sprzedażowego we współpracy ze swoimi kontrahentami. Powodem tego jest brak odpowiedniej strategii i efektywnego przełożenia jej na działania operacyjne pracowników, które wykonywane systematycznie, przynoszą firmie wzrost przychodów.
Kiedy warto zastosować program?
- Firma odnotowuje spadek sprzedaży
- Zmienia się rynek, trzeba zareagować na zmianę
- Firma chce wprowadzić nowe kanały sprzedaży do Klientów
- Pracownicy nie wykorzystują potencjału zakupowego obecnych Klientów firmy
- W firmie nie ma standardu obsługi Klienta nastawionego na aktywną sprzedaż
Etapy procesu:
- Ankieta diagnostyczna – samoocena polityki sprzedażowej w firmie.
- Rozmowy z kluczowymi pracownikami – modelowanie czynników sukcesu i kierunku oczekiwanych zmian.
- Przedstawienie i omówienie raportu.
- Wyznaczenie nowych kierunków działań (warsztat strategicznego rozwoju – opcjonalnie).
- Działania rozwojowe – przygotowanie organizacji do zmian: standardy, procedury, szkolenie pracowników, dostosowanie struktury firmy.
- Ewaluacja działań rozwojowych.
Korzyści:
- Zwiększenie świadomości i zaangażowania pracowników w realizację celów sprzedażowych
- Wykorzystanie potencjału sprzedażowego firmy
- Wsparcie w zarządzaniu zmianą w organizacji
Czytaj więcej:
Strategia aktywnej sprzedaży – relacja z klientem
Strategia aktywnej sprzedaży – koncentracja na potrzebach klienta
Strategia aktywnej sprzedaży – mierzenie efektywności działań
Ciekawy? Pomożemy wdrożyć strategię aktywnej sprzedaży w Twojej firmie:
Zapoznaj się z naszą koncepcją doradztwa biznesowego:
Zrób przegląd firmy:
W celu zapoznania się z naszą ofertą, zapraszamy Państwa do kontaktu telefonicznego lub klikając na poniższy formularz zgłoszeniowy:
lub
P
Pain & pleasure
Rozpoznawanie
bólu klienta
i jego potrzeb
Planowanie, w jaki sposób odpowiemy na potrzeby klienta w procesie projektowania usługi i w zakresie zastosowania odpowiednich taktyk sprzedażowych. Wychodzimy od zrozumienia zadań, przed którymi stoi klient, a następnie w dopasowany sposób przedstawiamy wartość naszego rozwiązania.
R
Rise
Zwiększanie wartości zamówienia
Projektowanie działań aktywizujących sprzedaż, które pozwolą wykorzystać potencjał posiadanych produktów i klientów. Wśród nich można wskazać cross-selling, up-selling czy budowanie stopniowalnych wariantów oferty.
O
Open network
Budowanie sieci potencjalnych klientów
Określenie idealnego klienta i sposobów dotarcia do niego. Wybór kanałów optymalnego dotarcia do klientów, dzięki którym oszczędzamy czas i pieniądze.
S
Stay in touch
Utrzymywanie kontaktu
z klientem
Ustalenie, w jaki sposób, w jakim celu i jak często będziemy się kontaktować ze swoimi klientami. Utrzymywanie kontaktu z aktualnymi i potencjalnymi klientami zwiększa szanse na ponowny wybór naszej oferty.
E
Eliminate fear
Eliminowanie obaw klienta
w bezpośrednim kontakcie z firmą
Budowanie pozytywnych skojarzeń z firmą już w pierwszych pośrednich i bezpośrednich kontaktach. Klienci potrzebują przekonania i dowodów, że firma,
z której usług chcą skorzystać, jest godna zaufania.
L
Lack of risk
Ograniczanie ryzyka wynikającego
z dokonania zakupu
Ułatwianie podejmowania decyzji klientom po zapoznaniu się z ofertą i ograniczanie poczucia ryzyka, które towarzyszy im w końcowej fazie zakupów.
L
Loyalty building
Budowanie lojalności klienta
Zaprojektowanie działań, które przyczynią się do prawdziwej lojalności klientów, opartej na jakości dostarczonych usług. Dostarczanie wartości, dla której trudno znaleźć alternatywę.
T
Timing
Wyczucie czasu, w którym klient będzie dokonywał zakupu
Dopasowanie aktywności sprzedażowej do sposobu podejmowania decyzji przez klientów i ich potrzeb, z uwzględnieniem sezonowości.
O
Organized in system
Organizacja sprzedaży
Zbudowanie spójnego systemu sprzedaży, który uwzględnia procesy zarządzania sprzedawcami i ich wiedzą produktową, system motywacyjny i monitorowanie aktywności sprzedażowych.
O
Open minded
Otwartość na klienta
i innowacje produktowe
Skuteczna sprzedaż powinna opierać się na podążaniu za potrzebami klientów i na ich kreowaniu. Otwartość na nowe sposoby dostarczania wartości powinna być wpisana w zadania firmy, aby nie stracić kontaktu z rynkiem.
L
Long time distance
Myślenie
w kategoriach długofalowych
Myślenie o sprzedaży w sposób długoterminowy, czyli taki, który daje obopólne korzyści firmie i jej klientom, a jednocześnie oparty jest na etycznych zasadach.
S
Service
Dobra obsługa
w trakcie sprzedaży
i po niej
Ustalenie standardów obsługi posprzedażowej, dzięki którym wszelkie niedociągnięcia w procesie sprzedaży i samym produkcie zostaną zniwelowane, a klienci będą mieli poczucie, że firma potrafi wziąć odpowiedzialność za swoje działania i produkty.