Strategia aktywnej obsługi klientów PRO CLIENT TOOLS

Strategia aktywnej obsługi klientów PRO CLIENT TOOLS

Co to jest?

Pro Client Tools to zbiór dobrych praktyk obsługi Klienta, które sprzyjają budowaniu zaangażowania pracowników, mających przełożenie na długofalowe cele organizacji. Celem każdej organizacji jest wykorzystanie potencjału zasobów, które posiada, a pracownicy są kluczowym zasobem każdej firmy.

Dlaczego warto?

Celem każdej organizacji powinno być budowanie wartościowych relacji z Klientami. Zaangażowani Klienci:

  • Chętniej korzystają z usług firmy i wracają do niej
  • Polecają jej usługi rodzinie i znajomym
  • Wypowiadają się pozytywnie w sieci www
  • Z własnej inicjatywy proponują usprawnienia i komunikują swoje dodatkowe potrzeby

Kiedy warto zastosować program?

  • Zawsze, kiedy chcemy budować efektywną i przyjazną kulturę obsługi Klienta
  • Kiedy cele organizacji związane z obsługą Klienta nie są realizowane w sposób satysfakcjonujący
  • Firmie zależy na poprawie wizerunku
  • Organizacja chce przyciągnąć i zatrzymać wartościowych Klientów

Etapy procesu:

  1. Ankieta samooceny organizacji (wypełniona przez kluczowych pracowników).
  2. Badanie satysfakcji Klientów organizacji
  3. Rozmowy z kluczowymi pracownikami organizacji.
  4. Raport podsumowujący.
  5. Warsztat planowania zarządzania doświadczeniem Klienta.
  6. Działania rozwojowe:  wdrożenia, szkolenie, warsztaty, coaching’i według wypracowanych rozwiązań.
  7. Powtórne badanie satysfakcji klientów.

Korzyści:

  • Zwiększenie wykorzystania potencjału Klientów w kontaktach bezpośrednich
  • Kreowanie zaangażowania pracowników w obsługę Klientów
  • Budowanie pozytywnego wizerunku wśród Klientów

Dodatkowo:

Materiały szkoleniowe dla uczestników warsztatu.

W celu szerszego zapoznania się z naszą ofertą, zapraszamy Państwa do kontaktu telefonicznego lub klikając na poniższy formularz zgłoszeniowy:

Sprawdź nasze referencje

Obszary działań Pro Client Tools:

P

Partnership

Stopień partnerstwa
w kontakcie
z klientem

Określenie, na ile możemy traktować klienta po partnersku, a na ile ekspercko, konsultacyjnie czy nawet dyrektywnie.

R

Relationship

Forma budowania relacji z klientem

W jaki sposób chcemy budować relację z klientem: formalnie, przyjacielsko, proceduralnie.

O

Open to the needs

Otwartość
na potrzeby klienta

Sposób odnoszenia się do potrzeb klienta i ich zaspokajania; standardowe czy nieszablonowe podejście do klienta.

C

Care

Troska o dobro klienta

Stopień koncentracji na kliencie i troska o jego interes.

L

Listening

Słuchanie uwag klienta

Na ile będziemy słuchać uwag klientów i w jaki sposób będziemy je zbierać.

I

Intentions

Komunikowanie intencji

Informowanie klienta o intencjach swojego działania, kiedy może nie zdawać sobie sprawy z powodów zastosowania procedury, weryfikacji czy dłuższego oczekiwania.

E

Experience management

Dbanie
o doświadczenie klienta

Każdy kontakt z firmą to doświadczenie klienta. Należy określić, jakie ono ma być, aby klient czuł, że chce powrócić do firmy lub do jej usług.

N

No ordinary

Indywidualne traktowanie klientów

Stopień indywidualizacji obsługi klienta i komunikacji z nim: na ile ma być standardowy, na ile może być oparty na szablonach i schematach.

T

Timing

Punktualność, wyczucie czasu

Dbanie o punktualność. Próba przewidywania, kiedy będziemy potrzebni swoim klientom.

T

Thinking with a client

Myślenie
z klientem

Stopień zaangażowania obsługi klienta w poszukiwanie atrakcyjnego rozwiązania w ofercie.

O

Organized in system

Sprawna organizacja pracy

Organizacja pracy tak, aby klient miał poczucie, że wszyscy pracują dla niego. Systemy komputerowe i obsługa techniczna mają poprawiać doświadczenie klienta.

O

Out of the box

Myślenie poza schematem

Postępowanie z sytuacjami i problemami, które nie zostały przewidziane przez firmę, a pojawiają się w procesie obsługi klienta.

L

Lessons learned

Uczenie się
z doświadczeń własnych
i klienta

Sposób bieżącej analizy sytuacji problemowych i uczenie się z doświadczenia.

S

Simplicity service

Im prościej,
tym lepiej

Prostota w projektowaniu rozwiązań związanych z obsługą klienta.

Wszystkie treści materiały oraz elementy graficzne umieszczone w tym serwisie są własnością naszej firmy. Są chronione prawem autorskim, które przysługuje firmie Akademia Rozwoju Kompetencji Maciej Sasin.

NOWOŚĆ
efektywne spotkanie offline i online

e-book

PRO MEETING TOOLS

Organizacja i prowadzenie spotkań offline i online​