Co to jest PRO ACTIVE TOOLS – strategia budowania zaangażowania pracowników?
Pro Active Tools™ to zbiór dobrych praktyk zarządzania, które sprzyjają budowaniu zaangażowania pracowników, mających przełożenie na długofalowe cele organizacji. Celem każdej organizacji jest wykorzystanie potencjału zasobów, które posiada, a pracownicy są kluczowym zasobem każdej firmy.
Dlaczego warto wdrażać metody budowania zaangażowania w firmie?
Celem każdej organizacji powinno być budowanie zaangażowania pracowników, którzy:
- pracują wydajniej, są kreatywni i zgłaszają swoje pomysły
- swoją postawą motywują innych do pracy
- są otwarci na zmiany i sami wychodzą z inicjatywą zmian
- wiążą się ze swoim pracodawcą na dłużej
- mają niski wskaźnik absencji w pracy
- wypracowują większy zysk dla organizacji
Kiedy warto zastosować program budowania zaangażowania?
- Kiedy chcemy budować i wdrażać programy: budowania zaangażowania pracowników, empowermentu, employer branding, work life balance, CSR
- Gdy organizacja chce ograniczać rotację pracowników i wiązać najlepszych z nich na dłużej
- Kiedy organizacja chce przygotować się na zmiany zachodzące w XXI wieku, dopasowując swoją kulturę organizacyjną do rozwoju Internetu, częstych zmian rynkowych, sposobu zarządzania
Etapy procesu budowania zaangażowania pracowników:
- Ankieta samooceny organizacji (wypełniona przez kluczowych pracowników).
- Badanie satysfakcji z pracy i zaangażowania pracowników.
- Rozmowy z kluczowymi pracownikami organizacji.
- Raport podsumowujący.
- Działania rozwojowe: wdrożenia, szkolenie, warsztaty, coaching’i według wypracowanych rozwiązań.
- Powtórne badanie satysfakcji z pracy i zaangażowania pracowników (follow up)
Korzyści dla organizacji:
- Zwiększenie wykorzystania potencjału pracowników w organizacji
- Wzrost motywacji i zaangażowania pracowników
- Budowanie zdrowych organizacji opartych na dążeniu do jednego wspólnego celu, jakim jest sukces organizacji jako całości
Zapoznaj się z naszą koncepcją doradztwa biznesowego:
Zrób przegląd firmy:
Ciekawy? Pomożemy wdrożyć kulturę budowania zaangażowania w Twojej firmie:
lub
Obszary działań Pro Active Tools
P
People
Zaangażuj ludzi – zbudujesz przewagę nad konkurencją
Efektywna strategia rekrutacji. Właściwi ludzie na właściwych miejscach – polityka rozwoju, awansu, rozstania z pracownikiem.
R
Relationship
Dbaj o zdrowe,
otwarte relacje
w firmie
Rozmowy diagnostyczne wg modelu Culberta.tv Rozmowy rozwojowe z pracownikami. Integracja pracowników w firmie.
O
Openness
Bądź otwarty
na opinie
pracowników
Zachęcanie do zgłaszania pomysłów: skrzynki innowacji, koła jakości, efektywne spotkania zespołów. Środowisko, w którym błąd nie oznacza porażki. Badanie satysfakcji i zaangażowania pracowników.
A
Accelerate
Przyspieszaj procesy
w firmie
Ograniczanie biurokracji. Usprawnianie i modelowanie procesów w firmie. Skracanie czasu podejmowania decyzji i upełnomocnienie pracowników.
C
Change
Poszukuj innowacji
oraz kreatywności
w organizacji
Angażowanie pracowników do wprowadzania zmian i stymulowanie do poszukiwania nowych kierunków działań.
T
Trust
Buduj zaufanie pośród pracowników oraz otoczenia biznesowego
Działania CSR. Przestrzeganie prawa, umów z pracownikami, kontrahentami, realizacja zobowiązań wobec Państwa.
I
Innovation
Poszukuj innowacji
oraz kreatywności
w organizacji
Wykorzystanie metod grupowej kreatywności, tak w małych zespołach, jak i dużych grupach pracowników.
V
Values
Rozwijaj przywództwo oparte na wartościach
Określanie misji, wizji i wartości firmy. Spójność zachowania leaderów ze strategią firmy. Promowanie najważniejszych wartości w organizacji.
E
Efficiency
Zwiększaj efektywność pracy
Team coaching, praca projektowa, facylitacja.
T
Teamwork
Wykorzystaj siłę
tkwiącą w zespołach
Projekty rozwoju organizacji, mające na celu przenoszenie organizacji na wyższy poziom funkcjonowania i rozwoju.
O
OD process
Łącz różne formy
rozwoju organizacji
Dobrze funkcjonująca organizacja od poziomu operacyjnego przez poziomy kontroli, współpracy międzydziałowej po poziom strategii firmy.
O
Organisation
Twórz zdrową
strukturę
organizacyjną
Postaraj się otworzyć Klienta na przyszłą współpracę, nawet jeśli aktualnie nie ma potrzeby zakupowej.
L
Learning
Zarządzaj wiedzą
System szkoleń wewnątrz organizacji. Mentoring. Rozwijanie talentów i mocnych stron, a jednocześnie neutralizacja słabych stron.
S
Synergy
Wykorzystuj efekt synergii
Myślenie systemowe w oparciu o wszystkie wymienione elementy strategii.