Analiza Transakcyjna jest koncepcją psychologiczną stworzoną przez Erica Berne’a w latach 60 XX wieku, a wywodzi się z nurtu psychoanalitycznego, psychodynamicznego oraz interakcyjnego. Zajmuje się ona tak kształtowaniem osobowości człowieka, jak i jego relacji z ludźmi. U podstaw założeń AT leży przekonanie, że każdy człowiek może być wygrywającym, tzn. przeżyć swoje życie w poczuciu spełnienia i satysfakcji.
Analiza Transakcyjna ma szerokie zastosowanie w biznesie, a w szczególności w:
- usprawnianiu procesów komunikacji pomiędzy pracownikami w firmie na wszystkich poziomach organizacyjnych,
- efektywnym zarządzaniu ludźmi i budowaniu właściwych relacji pomiędzy pracownikami i szefami,
- rozumieniu kultury organizacyjnej przedsiębiorstw,
- radzeniu sobie ze zmianami organizacyjnymi,
- coachingu,
- rozwiązywaniu konfliktów,
- zarządzaniu zmianą,
W celu szerszego zapoznania się z naszą ofertą, zapraszamy Państwa do kontaktu telefonicznego lub poprzez formularz zgłoszeniowy.
Dowiedz się więcej w artykule:
Analiza Transakcyjna w zarządzaniu
Coaching – sztuka zadawania pytań
Coaching rozwojowy
KAIZEN
Stawianie celów