Czym jest strategia błękitnego oceanu? Już sama jej nazwa pobudza ciekawość. Jest to koncepcja budowania przewagi konkurencyjnej, przez poszukiwanie nowych obszarów działalności, które nie zostały jeszcze wyeksplorowane przez rywali.
Strategia ta istniała dużo wcześniej, zanim opisali ją teoretycy biznesowi Renée Mauborgne i W. Chan Kim. Jednak to właśnie oni szczegółowo zbadali ten proces, dając nam tym samym narzędzia wspierające kreatywność i innowacyjność. Dzisiejszy odcinek podcastu dostarczy Ci informacji o zastosowaniu strategii błękitnego oceanu w praktyce, a także o wykorzystywaniu matrycy RSWE. Zapraszam do słuchania.
Cykl: Innowacyjność i kreatywność w firmie
W ramach tego cyklu powstały poniższe odcinki podcastu #NaZdrowieOrganizacji:
- Innowacyjność w biznesie z metodą SCAMPER ft. Wojciech Grzybowski cz.1
- Innowacyjność w biznesie z metodą SCAMPER ft. Wojciech Grzybowski cz.2
- Innowacyjność w agencji eventowej w dobie pandemii ft. Mateusz Macyszyn
- Budowanie kultury innowacyjności w firmie
- Strategia błękitnego oceanu w innowacyjności firmy (obecnie słuchasz ?)
- Techniki pobudzania kreatywności w firmie