Efektywne techniki merchandisingu w punktach handlowych

Wygląd sklepu, jest wizytówką Twojej firmy. Merchandising to sztuka zarządzania przestrzenią ekspozycji z w sklepie tak, aby zwiększyć ilość szans sprzedażowych. Klienci poruszając się po sklepie kierują się potrzebami, które po profesjonalnym przeszkoleniu można przewidzieć. Z posiadaną wiedzą, można w odpowiedni sposób zarządzać rozlokowaniem produktów w sklepie, wywierając wpływ na decyzje zakupowe Klienta.

Szkolenie które proponujemy ma na celu zwiększenie świadomości pracowników w zakresie efektywnej ekspozycji towarów w sklepie. Prowadzone przez nas szkolenia odbywają się w miejscu pracy klienta, gdzie szczegółowo analizujemy kwestie związane z rozwojem pracowników w kierunku skutecznego merchandisingu.

Zakres szkolenia z merchandisingu:

  1. Czym jest merchandising?
  2. Psychologia zachowań konsumenta – sposoby zachowania się i patrzenia klienta w sklepie:
  • Zachowanie klienta w sklepie,
  • Sposób patrzenia klientów na ekspozycje towarów w sklepie,
  • Pozaświadome determinanty decyzji zakupowych.
  • Co powinno charakteryzować miejsce, w którym klient dokonuje zakupu,
  1. Schematy robienia zakupów przez klientów a merchendising:
  • zakupy spontaniczne ,
  • zakupy zaplanowane,
  • impulsywne kupowanie,
  1. Zagadnienia związane z ekspozycją oraz standardy merchandisingowe:
  • Identyfikacja czynników warunkujących miejsce produktu na określonym miejscu ekspozycyjnym,
  • Kategoryzacja asortymentu,
  1. Jak skupiać uwagę klienta na danym produkcie i w sposób optymalny „prowadzić” klienta przez sklep:
  • Materiały wspomagające sprzedaż.
  • Wystawy i reklama wewnątrz sklepu.
  • Materiały POS i ich praktyczne wykorzystanie.
  • Promocje cenowe i metody ich wizualizacji.

Cele szkolenia z merchandisingu:

  • Przekazanie uczestnikom wiedzy o podstawowych technikach merchandisingu i zasadach ich stosowania,
  • Przegląd możliwości oddziaływania na klienta i pośrednika, związanych ze stosowaniem merchandisingu,
  • Pokazanie, w jaki sposób optymalnie korzystać z wiedzy psychologicznej i marketingowej, projektując stoisko sklepowe i przestrzeń handlową tak, by maksymalnie pozytywnie wpływały na sprzedaż i klienta,
  • Zapoznanie uczestników z technikami perswazyjnymi, których można użyć, by przekonać klienta detalicznego do zmiany wyglądu półek w sklepie,

Korzyści ze szkolenia:

  • Kreowanie oczekiwanego wizerunku firmy wśród Klientów,
  • Aktywizacja sprzedaży produktów firmy przy półce,
  • Rozumienie decyzji konsumenta i ich natury,
  • Rozumienie zachowań konsumenta w punkcie sprzedaży,
  • Umiejętność określania relacji pomiędzy poszczególnymi kategoriami,
  • Przekonywanie kierowników/właścicieli/ doradców do merchandisingu,

Do kogo kierowane jest to szkolenie?

  • Właściciele oraz menadżerowie średnich i małych sklepów,
  • Zespół sprzedażowy sklepu,
  • Przedstawiciele handlowi,

W celu zapoznania się z naszą ofertą, zapraszamy Państwa do kontaktu telefonicznego lub klikając na poniższy formularz zgłoszeniowy:

lub