Wygląd sklepu, jest wizytówką Twojej firmy. Merchandising to sztuka zarządzania przestrzenią ekspozycji z w sklepie tak, aby zwiększyć ilość szans sprzedażowych. Klienci poruszając się po sklepie kierują się potrzebami, które po profesjonalnym przeszkoleniu można przewidzieć. Z posiadaną wiedzą, można w odpowiedni sposób zarządzać rozlokowaniem produktów w sklepie, wywierając wpływ na decyzje zakupowe Klienta.
Szkolenie które proponujemy ma na celu zwiększenie świadomości pracowników w zakresie efektywnej ekspozycji towarów w sklepie. Prowadzone przez nas szkolenia odbywają się w miejscu pracy klienta, gdzie szczegółowo analizujemy kwestie związane z rozwojem pracowników w kierunku skutecznego merchandisingu.
Zakres szkolenia z merchandisingu:
- Czym jest merchandising?
- Psychologia zachowań konsumenta – sposoby zachowania się i patrzenia klienta w sklepie:
- Zachowanie klienta w sklepie,
- Sposób patrzenia klientów na ekspozycje towarów w sklepie,
- Pozaświadome determinanty decyzji zakupowych.
- Co powinno charakteryzować miejsce, w którym klient dokonuje zakupu,
- Schematy robienia zakupów przez klientów a merchendising:
- zakupy spontaniczne ,
- zakupy zaplanowane,
- impulsywne kupowanie,
- Zagadnienia związane z ekspozycją oraz standardy merchandisingowe:
- Identyfikacja czynników warunkujących miejsce produktu na określonym miejscu ekspozycyjnym,
- Kategoryzacja asortymentu,
- Jak skupiać uwagę klienta na danym produkcie i w sposób optymalny „prowadzić” klienta przez sklep:
- Materiały wspomagające sprzedaż.
- Wystawy i reklama wewnątrz sklepu.
- Materiały POS i ich praktyczne wykorzystanie.
- Promocje cenowe i metody ich wizualizacji.
Cele szkolenia z merchandisingu:
- Przekazanie uczestnikom wiedzy o podstawowych technikach merchandisingu i zasadach ich stosowania,
- Przegląd możliwości oddziaływania na klienta i pośrednika, związanych ze stosowaniem merchandisingu,
- Pokazanie, w jaki sposób optymalnie korzystać z wiedzy psychologicznej i marketingowej, projektując stoisko sklepowe i przestrzeń handlową tak, by maksymalnie pozytywnie wpływały na sprzedaż i klienta,
- Zapoznanie uczestników z technikami perswazyjnymi, których można użyć, by przekonać klienta detalicznego do zmiany wyglądu półek w sklepie,
Korzyści ze szkolenia:
- Kreowanie oczekiwanego wizerunku firmy wśród Klientów,
- Aktywizacja sprzedaży produktów firmy przy półce,
- Rozumienie decyzji konsumenta i ich natury,
- Rozumienie zachowań konsumenta w punkcie sprzedaży,
- Umiejętność określania relacji pomiędzy poszczególnymi kategoriami,
- Przekonywanie kierowników/właścicieli/ doradców do merchandisingu,
Do kogo kierowane jest to szkolenie?
- Właściciele oraz menadżerowie średnich i małych sklepów,
- Zespół sprzedażowy sklepu,
- Przedstawiciele handlowi,
W celu zapoznania się z naszą ofertą, zapraszamy Państwa do kontaktu telefonicznego lub klikając na poniższy formularz zgłoszeniowy:
lub