Zdalne rozmowy handlowe z klientami nie tylko w czasie kryzysu

Zdalne rozmowy z klientami w czasie sytuacji kryzysowej, to wyzwanie dla przedstawicieli handlowych. Wielu klientów przeżywa trudne biznesowo chwile związane z niepewną przyszłością i stratami finansowymi. Z jednej strony potrzebują zrozumienia, a z drugiej informacji, które pozwolą im podejmować racjonalne  decyzje. Szkolenie, które proponujemy ma na celu przygotowanie handlowców do prowadzenia zdalnych, ale skutecznych rozmów z klientami w trudnych sytuacjach.

Cele szkolenia z rozmów zdalnych z klientami w czasie kryzysu:

  • Przedstawienie różnic w sprzedaży zdalnej i tradycyjnej i przedstawienie rozwiązań łagodzących niedogodności
  • Zainspirowanie sprzedawców do tego, jak rozmawiać z klientem w kryzysowych  sytuacjach
  • Jak utrzymywać długofalowe relacje z klientami pomimo trudnej sytuacji

Tematyka szkolenia:

1. Różnice w kontakcie w sprzedaży zdalnej i bezpośredniej.

  • budowanie relacji z klientami na spotkaniach zdalnych
  • angażowanie klientów w sprzedaży zdalnej
  • utrzymywanie koncentracji uwagi w sprzedaży zdalnej
  • dobre praktyki w prowadzeniu telekonferencji
  • metody prowadzenie wideo spotkań i wideo konferencji
  • zasady prowadzenia skutecznych webinarów

2. Psychologiczne aspekty relacji z klientem w trudnej sytuacji.

  • mapa empatii klienta w sytuacji kryzysowej
  • podstawowe zasady reakcji na emocjonalnego Klienta
  • potrzeby klientów w czasie sytuacji kryzysowej
  • fazy reakcji na kryzys i dopasowanie się do sytuacji

3. Zasady sprzedaży klientom w trudnej sytuacji.

  • Zasady small talk w rozmowie z klientami: najpierw ludzie potem interesy
  • Najpierw staraj się zrozumieć – zbieranie informacji o biznesie klienta
  • Przechodzenie od emocji do działania
  • Prowadzenie sprzedaży metodą SPIN: sytuacja, problemy, implikacje problemów i naprowadzenie na rozwiązanie
  • 5 kroków radzenia sobie z emocjonalnym Klientem
  • Rozróżnianie potrzeb, interesów, od stanowiska Klienta
  • Kiedy klient oczekuje więcej niż można mu dać
  • Obrona przed manipulacjami klientów

Czytaj także: