Zdalne rozmowy z klientami w czasie sytuacji kryzysowej, to wyzwanie dla przedstawicieli handlowych. Wielu klientów przeżywa trudne biznesowo chwile związane z niepewną przyszłością i stratami finansowymi. Z jednej strony potrzebują zrozumienia, a z drugiej informacji, które pozwolą im podejmować racjonalne decyzje. Szkolenie, które proponujemy ma na celu przygotowanie handlowców do prowadzenia zdalnych, ale skutecznych rozmów z klientami w trudnych sytuacjach.
Cele szkolenia z rozmów zdalnych z klientami w czasie kryzysu:
- Przedstawienie różnic w sprzedaży zdalnej i tradycyjnej i przedstawienie rozwiązań łagodzących niedogodności
- Zainspirowanie sprzedawców do tego, jak rozmawiać z klientem w kryzysowych sytuacjach
- Jak utrzymywać długofalowe relacje z klientami pomimo trudnej sytuacji
Tematyka szkolenia:
1. Różnice w kontakcie w sprzedaży zdalnej i bezpośredniej.
- budowanie relacji z klientami na spotkaniach zdalnych
- angażowanie klientów w sprzedaży zdalnej
- utrzymywanie koncentracji uwagi w sprzedaży zdalnej
- dobre praktyki w prowadzeniu telekonferencji
- metody prowadzenie wideo spotkań i wideo konferencji
- zasady prowadzenia skutecznych webinarów
2. Psychologiczne aspekty relacji z klientem w trudnej sytuacji.
- mapa empatii klienta w sytuacji kryzysowej
- podstawowe zasady reakcji na emocjonalnego Klienta
- potrzeby klientów w czasie sytuacji kryzysowej
- fazy reakcji na kryzys i dopasowanie się do sytuacji
3. Zasady sprzedaży klientom w trudnej sytuacji.
- Zasady small talk w rozmowie z klientami: najpierw ludzie potem interesy
- Najpierw staraj się zrozumieć – zbieranie informacji o biznesie klienta
- Przechodzenie od emocji do działania
- Prowadzenie sprzedaży metodą SPIN: sytuacja, problemy, implikacje problemów i naprowadzenie na rozwiązanie
- 5 kroków radzenia sobie z emocjonalnym Klientem
- Rozróżnianie potrzeb, interesów, od stanowiska Klienta
- Kiedy klient oczekuje więcej niż można mu dać
- Obrona przed manipulacjami klientów
Czytaj także: