Szkolenia sprzedażowe dla handlowców są bardzo ważnym elementem rozwijającym ich pracę. Zwiększają skuteczność, samoświadomość i kształtują postawę, która sprzyja osiąganiu efektów. W naszej firmie opieramy szkolenia o sprawdzone, zbadane metody i postawy sprzedażowe, z jednej strony bazujące na doświadczeniach, a z drugiej na badaniach nad handlowcami. Nie zapominamy też, że każda firma i branża ma swoją specyfikę, dlatego warto rozwijać metody pracy handlowców zgodnie z najbardziej efektywnymi w danym kontekście standardami.
Jak często brać udział w szkoleniach sprzedażowych?
W rozwoju sprzedawców bardzo ważna jest jego systematyczność. To znaczy, że ważne jest, aby nieustannie pracować nad zwiększeniem kompetencji sprzedażowych. W tym zawodzie bardzo łatwo wpaść w rutynę, więc co jakiś czas trzeba przypominać sobie o fundamentach pracy handlowca. Dobrze jest uczestniczyć w profesjonalnym szkoleniu przynajmniej raz w roku. W codziennej pracy, warto też, wspólnie z menedżerem odnosić się do rozwoju kluczowych kompetencji sprzedażowych, na przykład w trakcie wspólnej wizyt w terenie z menadżerem lub trenerem, a także w trakcie rutynowych spotkań handlowych i rozmów o klientach.
Poznaj naszą ofertę
Szkolenie Techniki aktywnej sprzedaży
Szkolenie Sprzedaż konsultacyjna w segmencie B2B
Szkolenie z obsługi trudnego klienta
Szkolenie z telemarketingu
Szkolenie z organizacji czasu pracy Szkolenie techniki negocjacji
Jakie obszary porusza się najczęściej na szkoleniach dla handlowców?
Najczęstszymi trudnościami z którymi mierzą się handlowcy to:
- obrona ceny i wartości produktu,
- działania konkurencji, wpływające na konieczność obniżania ceny
- finalizacja sprzedaży – te wskazują bardzo często menedżerowie sprzedaży.
Z perspektywy trenerów, częstym problemem handlowców jest to, że mało skuteczne prowadzą badanie potrzeb klienta, co przekłada się realnie na problemy, o których mówią menedżerowie sprzedaży i sami handlowcy. Im lepsze rozumienie potrzeb klienta tym większa skuteczność w sprzedaży. Innym nie mniej ważnym problemem, który wskazują trenerzy sprzedaży jest brak dotarcia do osób realnie decydujących o zakupie. Nie mniej istotnym aspektem jest nieumiejętność przełożenia oferowanej wartości, na realne korzyści dla klienta.
Kiedy warto organizować szkolenie sprzedażowe dla firm
Każdy nowo upieczony handlowiec powinien przejść choćby podstawowe szkolenie ze sprzedaży, aby nie musiał odkrywać na nowo tego, czego wielu przed nim już doświadczyło.
Czytaj także
Sprzedawaj jak challanger - przełom w sprzedaży
Kompetencje sprzedawcy – czyli więcej niż techniki sprzedaży Fundamentalne techniki aktywnej sprzedaży w firmie
Strategia aktywizacji sprzedaży PRO SELL TOOLS Zarządzanie czasem dla handlowca
Szkolenia technik sprzedaży dla handlowców warto robić także wtedy, kiedy zmienia się ich specyfika pracy. Na przykład, muszą trafiać do innej grupy docelowej, z którą nie mieli wcześniej doświadczenia, albo zaczynają pracę z nowym produktem i trzeba nauczyć ich przełożyć język techniczny, na język w sprzedaży. Czasem, po prostu, trzeba przypomnieć handlowcom jak pozyskuje się nowych klientów.
Szkolenia sprzedażowe warto zaoferować handlowcom także wtedy, kiedy zmienia się sposób pracy z klientami, na przykład, trzeba zacząć pozyskiwać klientów drogą telefoniczną lub kiedy do zakresu obowiązków dochodzi np. tzw. miękka windykacja.
Szkolenia handlowe połączone z motywacyjnymi, warto robić wtedy, kiedy następuje tak zwane zatrucie handlowców. To częsta sytuacja, w której po dłuższym czasie pracy z klientami następuje swego rodzaju wypalenie. Handlowcy myślą wtedy, że każdy konkurent ma lepszą ofertę od nich, inne firmy lepiej się komunikują i współpracują z klientami.
Szkolenia dla handlowców trzeba organizować wtedy, kiedy mamy podejrzenie, że wpadli w rutynę. Dzieje się tak zazwyczaj po kilku latach pracy, kiedy to mają poczucie że doskonale znają klientów i przestają im proponować nowe możliwości współpracy.
Szkolenia handlowe w ARK – co u nas znajdziesz
Prowadzimy szkolenia zamknięte oraz otwarte dla firm zarówno z okolic Poznania, jak i z całej Polski. Wszystkie szkolenia, które oferujemy, również te handlowe, są poprzedzone badaniem potrzeb rozwojowych firmy, w której będą one przeprowadzane. Sztampowe podejście do sprzedaży nie sprawdza się, ponieważ każda firma funkcjonuje jak indywidualny organizm. Praca każdego działu sprzedażowego ma swoją specyfikę, która zależy od zasad działania branży, rodzaju oferowanych produktów, typów klientów, a także od kondycji i kultury organizacyjnej. Jesteśmy świadomi tego, że to, co sprawdzi się w jednej organizacji, może nie być skuteczne w innej. Dlatego z dużą uważnością przyglądamy się potrzebom i oczekiwaniom firmy, która decyduje się na szkolenie handlowe.
W swojej pracy wykorzystujemy efektywne i sprawdzone narzędzia oraz modele sprzedażowe, a także dobre praktyki, które wypracowaliśmy przez lata. Na bieżąco śledzimy trendy, zbieramy case study oraz aktualizujemy wiedzę, by móc dzielić się nią podczas szkoleń handlowych. Jednak oprócz wartości merytorycznej, czyli treści, zwracamy szczególną uwagę na sposób przekazywania wiedzy, czyli na formę. Dbamy o to, by szkolenia handlowe były ciekawe i motywujące dla pracowników. Dlatego wykorzystujemy wiele metod oraz technik, by utrzymać uwagę, a także umożliwić przetestowanie nowych umiejętności i narzędzi w praktyce — w kontrolowanych warunkach, pod okiem trenera.
Chcemy, aby każdy sprzedawca po szkoleniu handlowym:
- dysponował narzędziami i wiedzą niezbędnymi do zwiększenia swojej skuteczności;
- wiedział, jak wykorzystywać narzędzia i wdrażać wiedzę w swoją codzienną pracę;
- czuł się zmotywowany do pracy handlowej i był przekonany o swojej sprawczości.
Szkolenia sprzedażowe przeprowadzane przez trenerów Akademii Rozwoju Kompetencji projektowane są w taki sposób, aby jak najlepiej przekładały się na codzienną rzeczywistość sprzedawców. Tak, aby dostarczały odpowiedzi na pytania i trudności, z którymi się aktualnie mierzą oraz uwzględniały specyfikę branży i potrzeby klientów względem obsługi. Zapraszamy do kontaktu wszystkie firmy oraz managerów działów sprzedażowych, którzy chcieliby zwiększyć efektywność sprzedaży i przeprowadzić skuteczne szkolenie handlowe.
Dla kogo? Prowadzimy szkolenia zamknięte oraz otwarte dla firm zarówno z okolic Poznania jak i z całej polski.
Zapraszamy do współpracy!
Maciej Sasin
Zespół Akademii Rozwoju Kompetencji