Szkolenie – Techniki motywowania pracowników

Motywacja jest kluczem do osiągnięcia sukcesu w każdej dziedzinie życia. Niezależnie, czy myślimy o życiu osobistym, czy zawodowym. W pracy menedżera motywowanie jest jednym z najważniejszych zadań, ale jak wskazują wyniki badań, także najbardziej zaniedbywanym zagadnieniem ich pracy. Najczęstszym pośród popełnianych przez kierownictwo błędów, jest przecenianie roli płacy, jaką spełnia ona w procesie motywacji. Szkolenie, które proponujemy obala mity na temat motywacji, wskazując drogę do pełniejszego wykorzystania potencjału pracowników.

techniki motywacyjne,techniki motywacji,szkolenia motywacyjne,szkolenie motywacyjne,szkolenie z motywacji,warsztaty motywacyjne,motywacja szkolenie,szkolenia z motywowania pracowników,szkolenie z motywowania,zwiększenie motywacji,szkolenie z motywowania pracowników,motywowanie szkolenie,szkolenia motywacyjne dla pracowników

Przykładowe zakresy szkolenia:

  1. Czynniki motywacji i demotywacji w pracy
    Spadająca lub zwiększona motywacja pracowników w firmie może mieć różne powody. Niektóre z nich są dość oczywiste, m.in. zapewnienie godnych warunków pracy i wynagrodzenia, inne z kolei nie są tak wyraziste i zależą np. od specyfiki branży lub stanowiska. Podczas szkolenia z zakresu czynników motywacji pomogę przeanalizować Wasze środowisko pracy i sprecyzować, które czynniki warto wzmocnić, aby przekładały się na motywację i zaangażowanie pracowników.
  2. Psychologiczne aspekty wpływające na motywację pracownika
    Ludzie mają odmienne potrzeby, dlatego źródło motywacji każdego z pracowników może być nieco inne. Istnieją jednak zbadane i naukowo potwierdzone mechanizmy zachodzące w naszych umysłach, które wpływają na motywację – mogą ją obniżać lub zwiększać. Warsztat dotyczący psychologicznych aspektów motywacji pomoże w budowaniu twórczego i rozwijającego środowisko pracy.
  3. Pozapłacowe czynniki motywacji
    Czasy, w których pracownicy pracowali wyłącznie dla pieniędzy, już minęły. Obecnie firmy muszą oferować znacznie więcej niż atrakcyjne wynagrodzenie i system premiowy. Współczesnym pracownikom motywacji dodają takie wartości jak stwarzanie możliwości rozwoju, docenianie, stawianie atrakcyjnych celów czy budowanie bezpieczeństwa psychologicznego w organizacji. To szkolenie pomoże dopasować najlepsze pozapłacowe techniki motywacyjne dla Waszego zespołu lub organizacji.
  4. Dopasowywanie sposobów motywacji do indywidualnych potrzeb pracowników
    Technika kija i marchewki nie przynosi korzyści w dłuższej perspektywie. Motywowanie powinno być dostosowane do specyfiki zespołu i pracowników, którzy go tworzą. Szkolenie z tego zakresu przyda się liderom, którzy uważnie podchodzą do tematu zarządzania zespołem i chcą rozwijać talenty oraz kompetencje swoich pracowników. Warsztaty motywacyjne dostarczą informacji i narzędzi o wspólnym motywowaniu się w zespole, w oparciu o indywidualne potrzeby każdego z pracowników.
  5. Prowadzenie rozmów motywujących
    Wspieranie, docenianie i wydobywanie potencjału pracowników, powinno opierać się o sprawdzone i skuteczne techniki motywacyjne. Szczególnie że każdy człowiek ma inny styl komunikacji i inne motywatory. Podczas szkolenia dowiesz się, w jaki sposób prowadzić dialog z pracownikami, by przynosił on skutki w postaci zwiększonego zaangażowania, zmotywowania oraz zaufania w zespole. Z warsztatu wyjdziesz z pakietem gotowych narzędzi oraz przykładów, które ułatwią Ci prowadzenie sesji coachingowych i rozmów motywujących z pracownikami.
  6. Elementy zarządzania przez cele w motywowaniu
    Stawianie ambitnych celów pracownikom może sprawić, że poczują oni zwiększoną motywację i chęć do działania, może jednak też przytłoczyć lub wywoływać frustrację. Aby móc czerpać korzyści z zarządzania przez cele, należy nauczyć się odpowiedniego ich formułowania, a także precyzyjnego ustawiania poprzeczki – by nie była ona zbyt wysoka lub zbyt niska. Nie bez znaczenia jest także wspieranie zespołu, w osiąganiu ustalonych norm. Stawianie celów i monitorowanie poziomu ich wykonania jest umiejętnością, którą możesz rozwijać podczas szkolenia z technik motywowania pracowników przez cele.

Korzyści ze szkolenia:

  • Doskonalenie wiedzy na temat współczesnych podstaw motywacji – rynek pracy się zmienia, zmieniają się także potrzeby pracowników, a ich głos w organizacjach zyskuje na mocy. Współcześni pracownicy oczekują innych benefitów, atmosfery pracy oraz technik motywacyjnych, niż wcześniejsze pokolenia. Firmy, które chcą przyciągać do siebie talenty i utrzymywać ich wysoką motywację, muszą śledzić najnowsze trendy oraz wyniki badań i sondaży, a także w porę szkolić i wprowadzać uaktualnioną wiedzę do codzienności organizacyjnej.
  • Zwiększanie skuteczności zarządzania zespołem, pracownikami, organizacjami – motywacja nie jest pustym frazesem. Za tym pojęciem idą zwiększone przychody, polepszenie jakości obsługi klienta, lepsza komunikacja w firmie i tym samym mniejsza ilość popełnianych błędów, a także ambitni i rozwijający się pracownicy. Dbanie o czynniki wspierające motywację, a także stosowanie skutecznych technik pozwoli efektywniej zarządzać firmą i jej zespołami.
  • Skuteczniejsze wpływanie na postawę i efektywność pracowników w pracy – udział w szkoleniu pomoże firmom świadomie podchodzić do motywowania i angażowania pracowników, a także do odpowiedniego wspierania ich w codziennych obowiązkach. Zaprezentowane techniki i narzędzia będą dostosowane do branży i sposobu pracy Waszej organizacji, by miały one jak największą wartość praktyczną.
  • Wzmacnianie kompetencji liderów – to właśnie oni w dużej mierze odpowiadają za motywowanie członków swoich zespołów. Warsztaty z technik motywacyjnych dostarczą managerom niezbędnych informacji o mechanice działania ludzkiej motywacji, a także o skutecznych narzędziach, które można wykorzystywać w codziennej pracy. Przyniesie to korzyść nie tylko pracownikom, ale również zwiększy poczucie wpływu samych liderów biorących udział w szkoleniu.

Do kogo skierowane jest szkolenie?

  • Do menedżerów, kierowników, brygadzistów, którzy potrzebują dużej dawki wiedzy, narzędzi oraz technik z zakresu wzmacniania motywacji pracowników, a także świeżego i obiektywnego spojrzenia na dotychczasowy model motywacyjny.
  • Do specjalistów HR i L&D, do których obowiązków należy planowanie szkoleń oraz projektowanie motywujących ścieżek rozwoju pracowników.
  • Do organizacji, które chciałyby zmienić politykę budowania motywacji swoich pracowników, stworzyć wspierające środowisko pracy, a także być na bieżąco z trendami w tym zakresie.
  • Do przedsiębiorstw, które chcą zmniejszyć fluktuację kadr i zwiększyć satysfakcję oraz kompetencje zatrudnianych pracowników. Również dla tych, które chcą skutecznie podejść do employer brandingu i przyciągać talenty do organizacji.
  • Do firm, w których dostrzega się potencjał pracowników, ale którym brak narzędzi oraz technik do zwiększania efektywności. Do wszystkich tych, którzy natrafili na bariery związane z motywacją pracowników i potrzebują szkolenia, aby znaleźć najlepszy sposób, by je zwalczyć.
Czytaj także:

Motywacja, skąd pracownicy ją czerpią?
Jak motywować pracowników bez dodatkowych kosztów? Techniki motywowania pracowników do pracy
Budowanie zaangażowania pracowników w praktyce

W celu zapoznania się z naszą ofertą, zapraszamy Państwa do kontaktu telefonicznego lub klikając na poniższy formularz zgłoszeniowy:

lub

Newsletter

Bądź na bieżąco, zapisz się do bezpłatnego newslettera